Ανεβάστε το ΠΡΟ-Βιοτικό σας επίπεδο!

  • Microbioma Slide 5
  • Microbioma Slide 4
  • Lactobiome Image
  • Microbioma Slide 2

Σύμμαχος της καλής Υγείας, το Μικροβίωμα!


Προβιοτικά - Γνωρίστε τη Σημασία τους

Το ανθρώπινο σώμα φιλοξενεί μια πληθώρα μικροοργανισμών, οι οποίοι όχι μόνο δεν είναι επιβλαβείς, αλλά προσφέρουν και μια σειρά από σημαντικά οφέλη για την υγεία και την ευεξία μας. Οι περισσότεροι από αυτούς τους μικροοργανισμούς είναι βακτήρια και η πλειονότητα αυτών βρίσκεται στο έντερο. Τα βακτήρια συνυπάρχουν με τα κύτταρα του ανθρώπινου οργανισμού και βρίσκονται σε μια λεπτή ισορροπία μεταξύ τους και όταν αυτή διαταραχθεί, τα βακτήρια αποτελούν πρόβλημα για τον οργανισμό μας.


Συμβιωτικά = Προβιοτικά + Πρεβιοτικά


Ο όρος «προβιοτικά» - σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας - αναφέρεται σε ζωντανούς μικροοργανισμούς (βακτήρια και μύκητες), που όταν χορηγούνται σε κατάλληλες ποσότητες, μέσω της τροφής ή συμπληρωμάτων διατροφής, παρέχουν πολλά οφέλη στον οργανισμό. Τα προβιοτικά αποικίζουν το έντερο, για αυτό και εύστοχα έχουν χαρακτηριστεί ως «φιλικά βακτήρια».

Τα προβιοτικά μπορούν να ληφθούν είτε μέσω της τροφής, είτε μέσω εξειδικευμένων συμπληρωμάτων διατροφής, όπως το LactoBiome. Τα τρόφιμα που ενδείκνυνται είναι αυτά που προκύπτουν από βακτηριακή ζύμωση, δηλαδή γιαούρτι, κεφίρ, ξινολάχανο, μαλακά ωριμασμένα τυριά, κρασί, μπύρα κα.

Παράλληλα με τα προβιοτικά γίνεται λόγος και για τα πρεβιοτικά, τα οποία αποτελούν μη μεταβολίσιμους υδατάνθρακες, συνήθως διαιτητικές ίνες, με κύριο ρόλο την ενίσχυση της δράσης και της ανάπτυξης των προβιοτικών.

Συμπληρώματα διατροφής τελευταίας γενιάς χαρακτηρίζονται ως συμβιωτικά, γιατί περιέχουν προβιοτικά και πρεβιοτικά.

Τρόπος λειτουργίας προβιοτικών


Τα προβιοτικά επιδρούν στο γαστρεντερικό σύστημα με ποικίλους τρόπους που μπορούν να συνοψιστούν στους τρείς παρακάτω μηχανισμούς:
Α) Αντιμικροβιακή Δράση

Τα προβιοτικά βακτηριακά στελέχη παράγουν αντιμικροβιακές ουσίες (όπως βακτηριοσίνες) και ανταγωνίζονται με τα παθογόνα για θέσεις «πρόσδεσης» πάνω στο εντερικό επιθήλιο. Ως εκ τούτου, αποτρέπεται ο αποικισμός των παθογόνων στο έντερο και ο πολλαπλασιασμός τους. Τέλος, καθώς πέπτουν τις φυτικές ίνες, παράγουν συγκεκριμένα λιπαρά οξέα, τα λιπαρά οξέα βραχέας αλύσου, όπως ονομάζονται. Αυτά συμμετέχουν σε πολλές μεταβολικές διαδικασίες και προστατεύουν από φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου.

Β) Ενδυνάμωση του εντερικού φραγμού

Τα προβιοτικά ενισχύουν την ακεραιότητα και επιδιορθώνουν το εντερικό επιθήλιο και έτσι προστατεύουν από τη διέλευση των παθογόνων μικροοργανισμών.

Γ) Ανοσολογική Δράση

Τα προβιοτικά ενισχύουν τις αντιμικροβιακές αποκρίσεις του ανοσοποιητικού μας συστήματος καθιστώντας το έτοιμο να αντιμετωπίσει ξένους εισβολείς.


Το Εντερικό Μικροβίωμα

Η ετερόκλητη κοινότητα μικροοργανισμών στο έντερο αποτελεί τη μικροχλωρίδα του εντέρου. Αποκαλείται, επίσης, εντερικό μικροβίωμα. Η πλειονότητα του εντερικού μικροβιώματος εντοπίζεται στα τελικά τμήματα του παχέος εντέρου. Το εντερικό μικροβίωμα συνδέεται εκτενώς με την ποιότητα της διατροφής μας. Έχει βρεθεί ότι ένα μη - ισορροπημένο εντερικό μικροβίωμα σχετίζεται με την ανάπτυξη διαφόρων ασθενειών, όπως παχυσαρκία, διαβήτης τύπου 2, μεταβολικό σύνδρομο, καρδιακές παθήσεις, καρκίνος του εντέρου, Alzheimer και κατάθλιψη.

Τα πλεονεκτήματα της λήψης Συμβιωτικών τελευταίας γενιάς

Τα προ- και τα πρεβιοτικά βοηθούν στην αποκατάσταση της ισορροπίας του εντερικού μικροβιώματος. Ως αποτέλεσμα, η εύρυθμη λειτουργία του εντέρου διασφαλίζει πώς τα επιμέρους θρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία) αξιοποιούνται με τον πλέον επωφελή για τον οργανισμό τρόπο. Κατά συνέπεια, τα ενεργειακά αποθέματα αυξάνονται, η άμυνα του οργανισμού ενισχύεται και εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού!


home page last photo_3

Τα Συμβιωτικά προάγουν την υγεία του γαστρεντερικού συστήματος


Τα προβιοτικά σχετίζονται γενικότερα με την εύρυθμη λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα συμπληρώματα διατροφής, όπως το LactoBiome, μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της διάρροιας σχετιζόμενης με τα αντιβιοτικά. Η διάρροια είναι μια πολύ κοινή παρενέργεια σε ασθενείς που λαμβάνουν θεραπεία με αντιβιοτικά και μπορεί να εμφανίζεται ακόμα και μετά το πέρας της θεραπείας! Αυτό συμβαίνει διότι τα αντιβιοτικά δεν έχουν στοχευμένη δράση και μαζί με τα παθογόνα, εξολοθρεύουν και τα ωφέλιμα, για τον οργανισμό, βακτήρια. Αυτό διαταράσσει την ισορροπία της εντερικής μικροχλωρίδας και δίνει χώρο στα παθογόνα βακτήρια να δράσουν.

Τα προβιοτικά συμβάλλουν, επίσης, στην αντιμετώπιση του Συνδρόμου Ευερέθιστου Εντέρου (IBS), αφού αποδείχθηκε ότι η μακρόχρονη χρήση προβιοτικών μπορεί να μειώσει το μετεωρισμό, το φούσκωμα, τη δυσκοιλιότητα και τη διάρροια μεταξύ άλλων συμπτωμάτων.

Η διατήρηση ενός υγιούς και ισορροπημένου μικροβιώματος είναι πολύπλευρη και μπορεί να ενισχυθεί με ποικίλους τρόπους, όπως η βελτίωση της διατροφής και η ενίσχυση της σωματικής άσκησης. Παρόλα αυτά, τα Συμβιωτικά (προβιοτικά + πρεβιοτικά) προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα, συμβάλλοντας στην καλή υγεία και ευεξία του οργανισμού.


Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο